Zewnętrzne stoiska handlowe
Wyróżniamy dwa główne rodzaje stoisk handlowych ze względu na miejsce, w którym się znajdują: wewnętrzne i zewnętrzne (open air). Pierwsze z nich znajdują się wewnątrz większych pomieszczeń, takich jak hale, pawilony czy nawet namioty. Natomiast drugie, jak sama nazwa wskazuje, mieszczą się na zewnątrz, a więc są bezpośrednio narażone na zmienne warunki atmosferyczne, w tym deszcz, śnieg i niską temperaturę.
Na świeżym powietrzu
Stoiska handlowe umieszczane na zewnątrz, czyli poza halami wystawienniczymi, wyróżnia niższy koszt wynajmu metra kwadratowego powierzchni (często nawet dwukrotnie mniejszy niż wewnątrz), ale wyższych nakładów będzie wymagała w tym przypadku budowa pawilonu handlowego. Powinien on spełniać więcej wymagań, w tym bardzo dobrze chronić od deszczu i śniegu, a w okresie od jesieni do wiosny musi być również dodatkowo ogrzewany, co znacznie podnosi związane z nim koszty. Dlatego jeśli mamy wybór, to zwykle lepszym rozwiązaniem jest pawilon wewnętrzny, czasem jednak całe targi lub ich większość odbywają się na zewnątrz i takiej opcji niestety nie ma.
Wtedy możemy zdecydować się na budowę profesjonalnego pawilonu lub wybrać opcję tańszą, czyli namiot, w którym zostanie wykonana całość zabudowy targowej. Namioty jednak mają swoje ograniczenia, ponieważ produkowane są jedynie w kilku opcjach wielkościowych, np. 5 na 5 metrów, 5 na 10 metrów czy 10 na 20 metrów i większe. Przy standardowym stoisku wystawienniczym rozmiary te są funkcjonalne, natomiast jeśli prezentowane przez nas produkty wymagają miejsca o nietypowym kształcie, to pozostaje montaż profesjonalnego pawilonu ze ściankami i dachem odpowiednio zabezpieczającymi przed opadami deszczu, śniegu oraz dużym i porywistym wiatrem.