Wybór zabudowy stoiska – otwarta czy zamknięta?
Udział w targach związanych z konkretną branżą to niepowtarzalna szansa na pozyskanie nowych klientów. Na tego typu eventach pojawiają się zazwyczaj osoby mocno zainteresowaną daną tematyką stąd, jeśli firma przedstawi się w odpowiedni sposób to może znacznie poszerzyć grono odbiorców. Należy zatem pamiętać, że pierwsze wrażenia dla klienta jest bardzo ważne, więc duże znaczenie w takich miejsca ma wygląd stoiska. Jakie zatem stoisko wybrać, aby przyciągnąć jak najwięcej osób? Zapraszamy do dalszej lektury.
Wybór stoiska targowego
Planując udział w targach wystawienniczych, należy dobrze przemyśleć, w jaki sposób chcecie przedstawić swoją firmę i jakie aspekty są dla Was kluczowe. Podczas projektowania takiego stanowiska, z naszymi klientami zawsze na początku przeprowadzamy wnikliwy wywiad, aby poznać ich oczekiwania, pomysły i wizję. Zatem przed rozmową z konsultantem, który będzie tworzył Wasze stoisko targowe, rekomendujemy przeanalizowanie kilku podstawowych kwestii:
- Jakiej wielkości stoisko Was interesuje – wystarczy stoisko 2 m x 2 m, czy raczej celujecie w większy format;
- Jakiego rodzaju produkty będziecie prezentować – całą ofertę, a może tylko jej fragment, który obecnie wdrażacie na rynek;
- Jak wiele elementów reklamowych chcecie umieścić na stoisku – czy będziecie przyciągać uwagę krzykliwym plakatem, czy może na pierwszym planie ma być ekspozycja towarów;
- Ile osób będzie obsługiwało stoisko – muszą one mieć swobodną przestrzeń do przemieszczania się i rozmowy z klientem.
Na podstawie tych informacji z łatwością będzie można zaproponować odpowiedni rodzaj stoiska wystawowego, które doskonale wpasuje się w Wasze oczekiwania.
Stoisko zamknięte a stoisko otwarte
Jeśli chodzi o typy stoisk, możemy wyróżnić dwie podstawowe formy – stoiska zamknięte oraz otwarte. Wybór konkretnego wariantu w dużej mierze uzależniony jest od oferowanego produktu i sposobu jego prezentacji. Stoisko otwarte nie posiada zewnętrznych płaszczyzn, które zasłaniają widoczność, przez co możliwe jest podejście do niego z każdej strony. Jeśli zależy Wam na tym, aby jak najwięcej osób widziało oferowany produkt i mogło obejrzeć go różnej perspektywy, w takim wypadku zdecydowanie będzie to dobre rozwiązanie. Stoisko otwarte zapewnia swobodny dostęp równocześnie dla wielu klientów i gwarantuje dla nich odpowiednią przestrzeń.
Z kolei stoisko zamknięte zabudowane jest z zewnątrz powierzchniami, które odgradzają je od wzroku klientów i aby zapoznać się z ofertą, należy wejść w głąb stoiska. Tego typu rozwiązanie sprawdzi się, kiedy oferowany produkt wymaga dokładniejszego poznania i rozmowy w cztery oczy z potencjalnym kupującym. Zazwyczaj w takich stoiskach targowych pojawiają się dodatkowo krzesła czy wygodne fotele, które nadają przestrzeni kameralnego nastroju i zachęcają do rozmów.