Wpływ organizacji stoiska na zwiększenie obrotów
Organizacja stoiska
Ulotki i broszury informacyjne powinny znajdować się z brzegu stołu od frontu i na skraju lewej oraz prawej strony stoiska. Teoretycznie, zanim potencjalny Klient zainteresuje się przedstawianymi ofertami, może chcieć zdobyć trochę informacji na temat działalności firmy. Jednak w praktyce bywa różnie, ale jeśli wyeksponujemy w pierwszej kolejności materiały informacyjne, zatrzymamy interesantów nieco dłużej przy naszym stoisku. Gdybyśmy wyeksponowali w ten sposób oferty, nie tylko moglibyśmy wywołać złe wrażenie u potencjalnego Klienta, ale też na pierwszy rzut oka nasza oferta może wydać mu się niekorzystna – w związku z czym nie będzie dalej poszukiwał informacji na temat działalności firmy i jej pozostałych ofert.
Ulotki ofertowe powinny znajdować się naprzemienne z broszurami informacyjnymi, ale nie od frontu. Dzięki temu oferta będzie wydawała się obszerniejsza, bardziej korzystna i warta rozważenia. W ten sposób można ukazać interesantom różnorodność świadczonych usług oraz doświadczenie i profesjonalizm, dzięki czemu jest szansa lepszego zaprezentowania się na tle konkurencji. Ponadto zatrzymanie interesantów na dłużej przy naszym stoisku targowym sprawia, że pozostali zbliżają się, aby przekonać się, skąd pochodzi to zainteresowanie. W ten sposób sprawiamy, że większa liczba osób zapozna się z polityką reprezentowanej przez pracowników firmy.
Broszury o żywych kolorach układamy najdalej od interesantów, najbliżej pracowników, gdyż ich widoczność będzie przykuwała uwagę z większego dystansu. Potencjalni Klienci zerkając w stronę pracowników stoiska zwrócą również większą uwagę na rzucające się w oczy broszury. Nie mogąc zobaczyć ich z bliska, z zainteresowaniem zbliżą się do stoiska, aby je obejrzeć – w ten sposób zwrócą również uwagę na broszury informacyjne i ulotki ofertowe znajdujące się bliżej brzegu.
Broszury o prostym przekazie z jasnym przesłaniem powinny być wyeksponowane z samego brzegu, aby przechodzący obok stoiska potencjalni Klienci spoglądając na nie mimochodem łatwo zapamiętali ich krótkie hasła lub wymowną grafikę. Są dobrym sposobem na szybkie zwrócenie uwagi i zainteresowania przechodniów tym, co jest oferowane na stoisku.
Przedmioty promocyjne mają największą siłę przekazu, jeśli umieścimy je w pobliżu ulotek ofertowych. W wielu przypadkach przykuwają wzrok znacznie bardziej, niż broszury, dlatego stanowią dobry sposób na zwrócenie uwagi potencjalnych Klientów na przygotowane oferty.