Sposoby usytuowania stoisk wystawienniczych
Reklama może przybierać różne formy. Cały czas ewoluuje, by dostosować się do zmian w upodobaniach klientów, ich oczekiwaniach, jak również możliwości, jakie nowoczesna technologia. Reklama współgra z działaniami marketingowymi firm, jest narzędziem do realizacji celów marketingowych.
Jak najlepiej wykorzystać przestrzeń wystawienniczą?
Jednym ze skutecznych działań marketingowych jest uczestnictwo w imprezach targowych, pokazach branżowych czy też ekspozycjach marketowych. Działania te mają na celu umocnienie marki na rynku, ułatwienie rozpoznawalności marki oraz oczywiście zwiększenie sprzedaży. Jako specjaliści od budowy i montażu stoisk wystawienniczych różnego typu, zauważyliśmy, że często firmy chcąc się zareklamować, popadają w skrajności:
- albo popadają w przesadę i ich stoiska bardziej przypominają składzik magazynowy, niż miejsce reprezentacyjne, zapraszające do dialogu, zachęcające do odwiedzenia stoiska. Wyraźnie widać w nich brak koncepcji, pomysłu na przedstawienie firmy, doboru ustawienia stoiska do danej przestrzeni wystawienniczej,
- albo hołdując minimalizm, ich stoiska wyglądają, jakby były ciągle w fazie stawiania, „w budowie”. Na pierwszy rzut oka widać, że czegoś w niej brakuje, że jest niezagospodarowana.
Jakie są typowe formy usytuowania stoisk reklamowych?
Odpowiednio dobrana forma stoiska, pozwoli nam na właściwą prezentację produktu firmy w zależności od charakteru imprezy, aby osiągnąć dany cel marketingowy. Ze względu na rodzaj miejsca położenia stoiska wyróżnia się różne formy usytuowania stoisk, które determinują rozwiązania techniczne stoisk reklamowych.
Najwdzięczniejsze jest usytuowanie stosika w układzie wyspowym lub półwyspowym. Stoiska czołowe (inaczej zwane „półwyspem”) charakteryzują się odsłonięciem z trzech brzegów, dzięki czemu firma może łatwo wyeksponować swoje produkty, a obecność jednej ściany stwarza szansę na zorganizowanie przy stoisku części technicznej, jak i ciekawą aranżację miejsca do prowadzenia rozmów.
Jaką formę prezentacji marki na targach wybrać?
Najbardziej odsłoniętą formą prezentacji jest stoisko wyspowe (zwane blokowym), gdzie z każdej strony jest ciąg komunikacyjny. W tym przypadku można zdecydować się jeden z trzech sposobów budowy ekspozycji:
- kompozycja otwarta – pozwalająca na ciekawą formę prezentacji marki, bez wyraźnych ścian działowych,
- kompozycja częściowo otwarta – gdzie celowo stosuje się zabudowy, aby zachęcić klienta do wejścia na teren ekspozycji,
- kompozycja zamknięta – w tym przypadku zwiedzający celem zapoznania się z marką, produktami musi wejść do „środka stoiska”.
Poza wymienionymi formami występują jeszcze takie układy lokalizacji stoisk, jak:
- Stoisko rzędowe (szeregowe) – kontakt z klientem możliwy jest tylko poprzez jedną ścianę stoiska. Są one najtańsze tym samym i stosunkowo łatwe do zarezerwowania.
- Stoisko narożne – otwarte dla publiczności dwiema sąsiadującymi ze sobą ścianami, jest to jedno z szybciej zbywalnych stoisk reklamowych, ze względu na szerokie możliwości prezentacji marki i stosunkowo atrakcyjną cenę wynajmu,
- Stoiska czołowe – jedne z droższych i jednocześnie najszybciej rozchodzących się rodzajów stoisk.