Savoir-vivre pracownika stoiska – jak przyciągnąć uwagę i pozostawić dobre wrażenie?
Jak powinien się zachować pracownik stoiska?
Nawiązywać kontakt wzrokowy z potencjalnymi Klientami, ponieważ kiedy ktoś okazuje nam zainteresowanie, instynktownie kierujemy ku niemu swoją uwagę. W ten sposób pojawia się dobra okazja do nawiązania dialogu na temat firmy i jej ofert. Najlepiej zacząć dialog od pytania, np. „Czy słyszała Pani o firmie xxx?”. Po zadaniu takiego pytania należy krótko opowiedzieć, czym firma się zajmuje zanim przedstawimy ofertę, dzięki czemu potencjalny Klient nie będzie czuł się osaczony ani nakłaniany do skorzystania z oferty – z dużym prawdopodobieństwem odbierze to jako propozycję.
Uśmiechać się do osób przechodzących blisko, ponieważ ludzie reagują również na mały, naturalny uśmiech, który jak tak, jak w powyższym przypadku oznacza okazanie zainteresowania. Ponadto uśmiech wywołuje pozytywne emocje. Nawet, jeśli potencjalni zainteresowani nie zatrzymają się przy naszym stoisku targowym, pozostawiamy dobre wrażenie i zwiększamy szansę na ich powrót.
Okazywać entuzjazm podczas prezentowania firmy, dzięki czemu pracownik sprawia wrażenie zaangażowanego w prowadzoną przez nią działalność i zadowolonego z oferty, jaką chciałby się podzielić z innymi. Nic nie działa tak bardzo sugestywnie jak osoby zadowolone z oferowanych usług i chcące polecić je innym, gotowe z przyjemnością udzielić więcej informacji na ich temat oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące polityki i działalności przedsiębiorstwa.
Podkreślać zalety firmy, zamiast mówić źle o konkurencji, ponieważ do ludzi znacznie bardziej przemawia język pozytywów i korzyści, niż próby wywołania negatywnych emocji – nawet jeśli dotyczą innej firmy. Naturalnie znacznie lepiej działa na nas zachęcanie, niż zniechęcanie.