Projektowanie stoiska targowego. Od czego zacząć?
Targi to wystawa produktów lub usług oferowanych przez różnorodne firmy. Na świecie organizowane są różne targi, począwszy od tematyki gamingowej, kończąc z kolei na targach pracy, gdzie pracodawcy przedstawiają swoje firmy potencjalnym pracownikom. Jak jednak zachęcić ludzi do zainteresowania własną firmą i ofertą? Mówi się, że nie ocenia się książki po okładce, ale to właśnie okładka najbardziej przyciąga spojrzenia. W przypadku targów taką okładką są stoiska. Estetycznie i interesująco przygotowane stoisko przyciągnie większą ilość zainteresowanych. Od czego zacząć projektowanie swojego stanowiska targowego? Tego dowiesz się w tym artykule.
Cel twojego stoiska
Projektowanie stoiska targowego, trzeba zacząć od ustalenia celu jego powstania. Stoisko musi być dopasowane do branży oraz rodzaju produktu lub usługi, które ma prezentować. Inaczej będą wyglądały stoiska na targach branży meblarskiej, a inaczej na targach samochodowych. Znaczenie ma tutaj zarówno dobór kolorów, napisów, fontu na plakatach, jak i cała gama elementów z pogranicza marketingu oraz artyzmu.
Zastanów się nad swoją marką
Projektując stoisko na targach, musi ono odpowiadać marce, którą prezentujesz. Trzeba w końcu pamiętać, aby komunikacja Twojej marki była spójna z tym, jak ją przedstawiasz w Internecie oraz, jak ja prezentujesz fizycznie w świecie. W przypadku, kiedy prowadzisz znaną firmę, musisz wiedzieć, że twoje stoisko będzie rozpoznawalne dzięki odpowiedniej kolorystyce oraz umieszczeniu na nim odpowiednich symboli.
Wyposażenie stoiska
Stoisko, poza oczywistym wyposażeniem w produkty lub usługi twojej firmy, powinno być odpowiednio oświetlone, powinien być zapewniony dostęp do prądu, powinno posiadać stół, ladę, krzesła itp. Trzeba więc zadbać o to najbardziej podstawowe wyposażenie, które powinno być na każdym stoisku.