Narzędzia marketingowe na targach wystawienniczych
Branżowe wydarzenia targowe są bardzo dobrym czasem do zaprezentowania portfolio naszej firmy i zachęcenia nowych klientów do nawiązania z nią kontaktów. Dlatego warto wykorzystać je w jak największym stopniu i przygotować profesjonalne materiały promocyjne, które w atrakcyjnej formie będą zawierały wszystkie ważne informacje na temat naszych produktów i usług oraz dane niezbędne do szybkiego kontaktu w sprawach biznesowych.
Najważniejsze rodzaje materiałów
– Rzeczą, o której musimy pamiętać na pierwszym miejscu, są firmowe wizytówki. Powinny znaleźć się na nich takie dane jak imię i nazwisko właściciela wraz z zajmowanym stanowiskiem, nazwa firmy i jej logotyp oraz dane kontaktowe firmy – adres, a przede wszystkim telefon, e-mail i strona internetowa. Standardowa wizytówka ma rozmiary zbliżone do karty bankomatowej i wykonana jest z papieru o gramaturze co najmniej 350 g, dzięki czemu zmieści się w każdym portfelu i nie ulegnie szybkiemu zniszczeniu. Warto zadbać nie tylko o prawidłowość zawartych na niej danych, ale również o oryginalne rozwiązanie graficzne, które sprawi, że nasza firma będzie zapamiętywalna.
– Drukowane materiały promocyjne, które każdy odwiedzający targi będzie mógł zabrać ze sobą do domu i spokojnie przejrzeć. Powinny one w sposób profesjonalny i wyczerpujący a jednocześnie atrakcyjny dla odbiorcy opisywać działalność firmy.
– Gadżety reklamowe, które odwiedzający wezmą ze sobą i będą często używać, a dzięki znajdującemu się na ich powierzchni logo zapamiętają naszą firmę. Z uwagi na to, że każdy z wystawców przygotowuje swoje gadżety, warto zadbać o ich oryginalność i wyróżnianie się. Dobrym pomysłem jest wybranie takich, które będą kojarzyły się z działalnością naszej firmy i świadczonymi przez nią usługami lub wytwarzanymi produktami.
– Prezentacja multimedialna lub film promocyjny na temat naszej firmy, który będzie odtwarzany podczas imprezy targowej. Tego typu przekaz powinien być atrakcyjny wizualnie, dynamiczny i w przystępny sposób przedstawiać działalność naszego przedsiębiorstwa.