Najczęstsze błędy popełniane przy projektowaniu stoisk targowych
Jak nawiązać współpracę z innymi firmami? Jak wypromować swoją markę i zyskać więcej klientów? Odpowiedź jest prosta – pokaż swoją firmę na targach branżowych. Ale sama obecność na nich to dopiero połowa sukcesu. Stoisko firmowe musi się dobrze prezentować i wyróżniać na tle konkurencji. Nie jest to takie proste i wiele osób popełnia błędy przy projektowani stoisk targowych tracąc przy tym szansę na promocję swojej firmy. Podpowiadamy, jak tego uniknąć i przygotować perfekcyjne stoisko targowe.
Brak efektu “wow”
Twoje stoisko targowe ma zachwycić klientów. Nieatrakcyjne czy nudne przyniesie odwrotny skutek do zamierzonego – zamiast zyskać nowych klientów, możesz jeszcze stracić tych, którzy nimi do tej pory byli. Zmienią dobre zdanie o marce i zaczną szukać takiej firmy, która prezentuje się ciekawiej. Nie bój się zaskoczyć klienta i wybij się spośród konkurencji. Postaw na oryginalność i wzbudź zainteresowanie. Zawsze warto być o krok do przodu i na przykład zamiast plakatami zainteresować odbiorców multimediami.
Zbyt mała widoczność logotypu marki
Chodzi przecież o prezentację twojej marki. Z tego powodu logotyp powinien być nie tylko odpowiednio wyeksponowany, ale też wielokrotnie powtarzany w różnych miejscach na stoisku. Oczywiście wszystko to musi być tak zaprojektowane, żeby wyglądało bardzo estetycznie. Klient wkraczając na stanowisko targowe nie może mieć wątpliwości co do nazwy twojej marki.
Tylko jedna strefa
Twoje stanowisko odwiedzą zapewne stali klienci, nowi, a także osoby, z którymi współpracujesz. Dobrze byłoby, gdyby, jeśli tylko pozwalają na to warunki, były dla nich przeznaczone osobne strefy. Można je wyróżnić w różny sposób – poprzez inny wystrój, dyskretne ścianki działowe czy ozdoby z roślin. Warto też wydzielić strefę dla pracowników, w której mogą spokojnie zjeść posiłek. Ostatnio modne też są tak zwane strefy komfortu, w których klient może wygodnie usiąść i w relaksującym otoczeniu zapoznać się z ofertą.
Nadmiar elementów
W projekcie nie wystarczy, że znajdą się ładne elementy – wszystko musi do siebie doskonale pasować, aby cała aranżacja była spójna. Ważne jest zastosowanie kolorów firmowych. Z ozdobami i elementami nie należy przesadzać. Tu sprawdza się zasada – im mniej, tym lepiej, oczywiście w granicach rozsądku, ale nic nie powinno odwracać uwagi klienta od tego, co najważniejsze na twoim stoisku. Będąc na targach i tak ma mnóstwo bodźców wzrokowych, więc twoje stanowisko powinno być starannie przemyślane i zaprojektowane.
Złe oświetlenie
Oczywiście produkty, które oferujesz, muszą być dobrze widoczne. Ale oświetlenie ma też wpływ na to, jak klient będzie się czuł na twoim stanowisku targowym, a zatem niewłaściwie dobrane światło może sprawić, że klient albo w ogóle cię nie odwiedzi, albo szybko cię opuści. Ważne, aby rodzaj oświetlenia był dobrany do prezentowanych produktów. Trzeba zwrócić uwagę na natężenie, barwę i lokalizację światła oraz to, jak oddaje ono kolory.
Projektując stoisko targowe trzeba wykazać się kreatywnością, znajomością sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta oraz światowych trendów i wiedzieć, jak dopasować je do dostępnej przestrzeni. To może być niełatwe i bardzo czasochłonne zadanie, dlatego dobrze jest powierzyć je firmie, która się tym zajmuje profesjonalnie. Zwiększa to szansę na sukces, bo projektanci i architekci z doświadczeniem doskonale wiedzą, jak wyróżnić stoisko twojej firmy i zbudować świadomość marki.