Małe stoisko targowe. Jak efektywnie zagospodarować przestrzeń?

Małe stoisko targowe. Jak efektywnie zagospodarować przestrzeń?

Podczas różnego rodzaju konferencji, targów i spotkań branżowych bardzo często mamy możliwość wystawienia się ze swoim stoiskiem, zaprezentowania oferty i nawiązania kontaktu z potencjalnym klientem. Jednak nie zawsze miejsce, które zostaje nam przydzielone, jest wystarczająco duże. Czasami również, zwłaszcza na początku działalności, po prostu nie stać nas na większe.

Nie powinno nas to zniechęcać, bo bynajmniej nie wielkość stoiska decyduje o tym, czy nasza firma zostanie zapamiętana. Liczy się to, w jaki sposób zostanie zagospodarowana jego przestrzeń i na ile wyróżni się ono spośród setek innych.

Jak zostać zauważonym i zapamiętanym?

Nawet przy bardzo małym stoisku targowym jest parę elementów, którymi możemy operować, aby było niepowtarzalne i łatwo zapadało w pamięć. Klienci chętnie będą się przy nas zatrzymywać, żeby dowiedzieć się czegoś więcej o naszej ofercie.

Motyw przewodni

Coś, co zapada w pamięć, jest nietypowe, w ciekawy sposób prezentuje produkt. To może być wyświetlana prezentacja czy film, czy zupełnie abstrakcyjne połączenie przedmiotów. Dla sprzedawcy trawy mógłby to być np. samochód, czy jakiś inny codziennie widziany przedmiot cały pokryty darnią. Wśród stoisk z podłogą z trawy, standów z zielenią i tysięcy zdjęć trawników, na pewno będziemy jedyni w swoim rodzaju.

Logo i nazwa firmy

Kiedy klient zapamięta już nasze stoisko, warto żeby wiedział, gdzie ma nas szukać. Dlatego bardzo ważnym elementem jest dobrze wyeksponowana nazwa firmy czy jej logo. I tu może czyhać na nas parę pułapek. Najczęściej popełniany błąd – nie zawsze to, co większe, jest lepiej zauważalne. Dużo istotniejsze jest, gdzie nazwę firmy umieszczamy i jak ją podkreślamy.

Oświetlenie

Skoro już mowa o kierowaniu uwagi na poszczególne elementy stoiska – nic tego nie zrobi tak dobrze, jak przemyślane oświetlenie. Jest to szczególnie ważne, przy właśnie małych przestrzeniach. Rozświetlając niektóre punkty i dyskretnie przyciemniając inne, tworzymy wrażanie głębi, trójmiastu i kreujemy pożądany przez nas intymny klimat.

Małe stoisko targowe. Jak efektywnie zagospodarować przestrzeń?
Wróć do bloga
youtube logo