Magia i znaczenie barw. Jak dobrać kolory stoiska wystawienniczego?

Magia i znaczenie barw. Jak dobrać kolory stoiska wystawienniczego?

Udział w eventach i targach otwiera przed nam szerokie możliwości w zakresie pozyskiwania nowych klientów. Aby działać skutecznie, warto z wyprzedzeniem przemyśleć, jak będzie wyglądać nasze stoisko wystawiennicze.

Oczywiście do głównych czynników, które warto rozważyć, należy układ stanowiska i sposób ekspozycji towarów. Jednak, czy zastanawiałeś się kiedyś, jak ważne są kolory użyte w aranżacji? Jeśli nie, to czas na zmianę! W naszym artykule pokazujemy, jakie znaczenie mają poszczególne barwy. Podpowiadamy też, jakie połączenie kolorystyczne warto wybrać, by osiągnąć zamierzone cele.  

Podstawowe znaczenie kolorów

Chociaż na co dzień nie zdajemy sobie z tego sprawy, to kolory mają na nas ogromny wpływ. Ich tonacja oddziałuje na nasze emocje i sprawia, że czujemy się w określony sposób. Poniżej przestawiamy kilka najczęściej wykorzystywanych barw, razem z ich podstawowym znaczeniem. 

Czerwony, to kolor, który przyśpiesza bicie serca i wywołuje niemal natychmiastową reakcję. To doskonały wybór jeśli chcemy przykuć uwagę i skłonić odbiorcę do zapamiętania. Czerwień kojarzona jest z jednej strony ze złością, a z drugiej – z miłością, namiętnością i pożądaniem. 

Niebieski to kolor, który uspokaja i kojarzy się z profesjonalizmem. Barwa ta ma związek z wodą, niebem i otwartą przestrzenią, a co za tym idzie ze spokojem, prawdą, kreatywnością, inteligencją i zaufaniem.

Żółty to kolor słońca, radości, ciepła. Doskonale sprawdzi się jeśli chcemy pokazać energię, radość, entuzjazm i pewność siebie.

Zielony to kolor, który uspokaja, przywołując na myśl naturę, rozwój, równowagę i harmonię. Nic więc dziwnego, że jest jednym z najczęściej stosowanych odcieni.

Pomarańczowy kojarzony się z czymś ciepłym, soczystym i energetycznym. To żywy kolor, który symbolizuje energię, entuzjazm, młodość, kreatywność i fascynację.

Fioletowy to kolor kojarzony z luksusem, ale też oryginalnością, pychą i królewskością.

Różowy związany jest z kobiecością, delikatnością i romantycznością. Podobnie jak kolor czerwony kojarzy się z miłością, jednak w znaczeniu delikatnego uczucia.

Czarny to barwa tajemnicza i bardzo jednoznaczna. Jest symbolem żałoby, jednak obecnie coraz częściej występuje, jako synonim elegancji, czy klasyki. Stanowi doskonałą bazę do tworzenia wysublimowanych aranżacji.

Kolory stoiska wystawienniczego – dlaczego tak ważne?

Skoro kolory wywołują tak różne emocje, warto wykorzystać ich siłę w strategii marketingowej naszej marki. Dzięki odpowiedniej kompozycji możemy skutecznie sprzedawać, doprowadzając tym samym do rozwoju firmy. Jak to możliwe? Kolory mają ogromny wpływ na osoby, które widzą nasze stoisko wystawiennicze. Badania dowodzą też, że klient już po kilku sekundach dochodzi do wniosku, czy aranżacja jest dla niego interesująca, czy wprost przeciwnie. Jeśli kompozycja jest spójna i przyciąga uwagę, może być czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe lub elementem skłaniającym do pozyskania informacji o danej usłudze. 

Główne zasady tworzenia stoiska

Jak wykorzystać wiedzę o oddziaływaniu kolorów podczas tworzenia stoiska wystawienniczego? Po pierwsze należy pamiętać, by zachować umiar, ponieważ zgodnie z popularną zasadą “less is more”. Po drugie warto starannie przemyśleć wszystkie detale kompozycji, tak by nawet najmniejszy szczegół dobrze współgrał z resztą elementów. Planując kolorystykę stoiska, warto też obserwować zmiany na rynku wystawienniczym i szukać inspiracji w sieci.

Jakie barwy wybrać?

Powstaje więc pytanie: jakie kolory warto wykorzystać? Możliwości jest naprawdę wiele. Należy jednak pamiętać, że ostateczne rozwiązanie zależy od profilu naszej działalności, oferowanych produktów i ich szaty graficznej, a także od całościowej identyfikacji wizualnej marki. 

Podstawowe połączenia barw, które możemy zastosować to:

  • pastele, które sprawdzą się jeśli chcemy uzyskać delikatny, lekki i wysublimowany efekt, który jest jednocześnie świeży i energetyczny,
  • color blocking, czyli zestawienia mocnych, wyrazistych barw, które sprawia, że stanowisko staje się nieco cięższe, ale przy tym bardziej eleganckie i co ważne – bardziej interesujące, 
  • monokolor, czyli połączenie elementów utrzymanych w jednym kolorze, ale o różnych odcieniach i tonacjach; świetnie sprawdzi się jeśli nasza marka kojarzy się odbiorcą z konkretną barwą,
  • kolory ziemi to bezpieczna opcja, która sprawdzi się w większości przypadków; jej zastosowanie daje poczucie ciepła i bezpieczeństwa, stwarzają atmosferę komfortu. 

 

Magia i znaczenie barw. Jak dobrać kolory stoiska wystawienniczego?
Wróć do bloga
youtube logo