Jak wygląd stoiska targowego buduje wizerunek firmy?
Targi to szansa na zdobycie nowych kontaktów biznesowych. To miejsce, gdzie mogą nawiązać się intratne dla danej firmy zlecenia, godnych uwagi partnerów biznesowych, ale przede wszystkim to miejsce, gdzie można zaprezentować własną firmę. Celem ukazania wszelkich atutów prowadzonego biznesu dobrze jest odpowiednio wcześnie zadbać o przygotowanie firmy na wizytę na targach.
Zwłaszcza jeśli należeć się będzie nie od odwiedzających stoiska firmowe a wystawców. Zobaczmy jak zadbać o stoisko targowe, aby spełniało ono swoją podstawową funkcję w kształtowaniu wizerunku firmy?
Co wpływa na wizerunek firmy?
Zanim powiemy jak budować wizerunek firmy na targach, przypomnijmy sobie pokrótce, czym jest owy wizerunek firmy? Na wizerunek firmy składają się wszystkie wrażenia, jakie odczuwają odbiorcy oferty firmy, dokonywane na podstawie wizualnych znaków firmowych. Będą to – począwszy od samej nazwy firmy, poprzez logotyp firmy, sposób komunikacji z klientem i sposób obsługi oraz kultura organizacji. W dzisiejszych cyber czasach podstawowym narzędziem marketingowym wpływającym na odbiór firmy jest strona internetowa. Musi być ona spójna z branżą, którą reprezentuje. Ważne jest zarówno użyta czcionka, kolor tła, jak i zdjęcia. Całą otoczkę marketingową firmy należy prowadzić tak, aby była ona spójna z kulturą organizacji. Dlatego tak ważne jest, aby następne produkty marketingowe, jak ulotki, wizytówki, foldery były spójne z wizerunkiem firmy w sieci. Podobnie „wychodząc na zewnątrz”, musi być widoczna spójność działań i wizerunku firmy.
Jaką funkcję pełnią stoiska targowe?
Stoiska targowe służą kreowaniu wizerunku firmy w podobny sposób jak strona internetowa klienta, czy wszelkiego rodzaju materiały reklamowe. Ma ono wzbudzać konkretne skojarzenia, dlatego tak ważne jest, aby budując stoisko targowe nie zapomnieć o konieczności zachowania spójności w identyfikacji wizualnej firmy. Kolor dominujący na budowanym stoisku powinien być nie tylko przyciągający uwagę osób odwiedzających stoisko, ale spójny z kolorystyką ogólna firmy. Ważne jest również dobranie odpowiedniej formy stoiska, która pozwoli odpowiednio kierować zachowaniami potencjalnych klientów i sympatyków firmy. Idealną formą stoiska, pomagającą zachęcić klienta do zapoznania się bliższego z ofertą jest forma otwarta zbudowana na planie kwadratu, prostokąta, czy na środku przestrzeni ekspozycyjnej w formie wyspy.
Jak dobrze zaprezentować firmę na targach?
Przede wszystkim trzeba mieć pomysł, plan na prezentację firmy. Wbrew pozorom przy pomocy stoiska można przekazać bardzo dużo informacji, jednak należy pamiętać, że dużo nie znaczy dobrze. Dlatego w budowie stoisk targowych ważny jest umiar i zachowanie złotego środka. To jakie elementy zostaną użyte do budowy stoiska, zależne będzie od celu, charakteru targów, a także wykupionej przestrzeni wystawienniczej. Jednak elementami, o których nie można zapomnieć to dobór wielkości znaku graficznego wystawcy do zabudowy stoiska, czy ilość i wielkość użytych roll upów i potykaczy. Jedną z ważniejszych kwestii będzie dopilnowanie właściwego oświetlenia stoiska i zapewnienia odpowiednio przeszkolonego zespołu obsługującego stoisko targowe.