Jak podzielić stoisko targowe na strefy?
Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak pozyskać klientów? Pomyśl o ekspozycji swoich produktów na targach i konferencjach, w czasie których możesz zaprezentować swoją działalność nowej grupie konsumentów. Tworzenie stoisk targowych, czyli tzw. space branding to skuteczna forma dotarcia do klienta, będąca niezawodną częścią kampanii wizerunkowej przedsiębiorstwa. Aby jednak zwrócić uwagę potencjalnego nabywcy i zainteresować go marką, należy się do tego odpowiednio przygotować. W tym celu warto skorzystać z usług profesjonalistów, którzy kompleksowo zajmą się przygotowaniem nowoczesnego stoiska targowego, obok którego nie sposób przejść obojętnie. Co powinno wyróżniać takie stoisko i dlaczego powinno się podzielić je na strefy? Przeczytaj o tym w dalszej części tego artykułu.
Dlaczego stoiska targowe warto dzielić na strefy i w jaki sposób robić to prawidłowo?
Nowoczesne stoiska targowe to wydzielone przestrzenie, które często wyglądem przypominają mikroprzedsiębiorstwa. Największą popularnością cieszą się stoiska modułowe, które w prosty i szybki sposób można zamontować lub zdemontować w zależności od potrzeb. Takie stoiska targowe zwykle podzielone są na strefy, w których każda z nich pełni inną funkcję. Każda taka strefa jest przeznaczona do realizacji innego etapu sprzedażowego. Tym samym wyróżnia się część ekspozycyjną, w której główną rolę odgrywają produkty i sposób ich zaprezentowania klientom. W tym celu stosuje się wszelkiego rodzaju techniki marketingowe dotyczące ułożenia produktów oraz wykorzystuje się wszelkiego rodzaju narzędzia multimedialne, telebimy i interaktywne elementy, które zwrócą uwagę przechodzących obok stoiska klientów.
Dalej wyodrębniana jest strefa doradczo-sprzedażowa, w której potencjalni nabywcy mogą porozmawiać z przedstawicielami firmy i zapoznać się z korzyściami, jakie niesie kupno produktu lub skorzystanie z usługi. W tym miejscu również zwykle znajduje się stół z krzesłami dla klientów, tak by mogli oni swobodnie sfinalizować transakcję lub zapoznać się z warunkami umowy. Innowacyjnym pomysłem jest też stworzenie strefy relaksu, w której klienci mogą poczekać na swoją kolej przy realizacji zakupu, siadając na wygodnych kanapach bądź po prostu odpocząć w przyjemnej atmosferze przy dźwiękach kojącej muzyki czy drobnym poczęstunku. Przy tworzeniu stoisk warto też zadbać o wydzielenie przestrzeni na niewielki magazyn lub zaplecze dla przedstawicieli firmy.
Przy budowie stoisk należy również pamiętać, aby wszystkie wydzielone strefy były utrzymane w tej samej kolorystyce i wyróżniały się spójnymi detalami, tak, by mimo odrębnych przestrzeni wciąż tworzyły zgraną całość. Warto też zwracać uwagę na estetykę dobieranych elementów oraz funkcjonalność rozwiązań, które są odpowiedzią na aranżacyjne trendy. Przy czym niezwykle istotne jest to, by korzystać z innowacyjnych metod przyciągania uwagi, gdyż to właśnie wzbudzenie zainteresowania i wyróżnienie się na tle konkurencji jest pierwszym krokiem do zaistnienia w świadomości konsumentów. Jeśli więc szukasz firmy, która pomoże Ci stworzyć stoisko targowe dopasowane do Twojej branży, skorzystaj z naszych usług. Zapewniamy, że zbudujemy stoisko, które wyróżni Twoją markę spośród konkurencji.