Elementy interaktywne jako dodatkowy sposób przyciągnięcia klientów do stoisk targowych
Sposobów na wybicie się na tle konkurencji jest wiele. Rzetelność w obsłudze klienta, jakość produktów to podstawy, o których nie wolno zapominać. Czy to wystarczy, jeśli nasza firma nie jest jeszcze popularna? Na początku musimy zdobyć klientów, przyciągnąć ich uwagę.
Stoiska targowe to dobry sposób na nawiązanie bezpośrednich relacji oraz możliwość zaprezentowania naszych produktów „na żywo”. Ta forma wciąż ma przewagę nad sprzedażą internetową, z której niektórzy klienci wycofują się w obawie przed zakupem przysłowiowego „kota w worku”. Jeśli chcemy pokazać atrakcyjne stoisko wystawiennicze, zostać zauważonym i zapamiętanym, zabłysnąć na tle konkurencji, powinniśmy wyposażyć je w elementy interaktywne. Dzięki takim rozwiązaniom osoby odwiedzające targi zatrzymają się na dłużej przy naszym stoisku i na dobrze zapamiętają naszą markę.
Pomysły na elementy interaktywne
Przy projektowaniu stoiska targowego możemy puścić wodze fantazji. Nowoczesne technologie pozwalają dzisiaj na zastosowanie takich urządzeń jak ekrany dotykowe, komponenty rzeczywistości wirtualnej (VR) i rozszerzonej (AR), chociaż przydatne są także tradycyjne metody, jak różnego rodzaju konkursy i zabawy. Elementy interaktywne nie muszą ściśle wiązać się z działalnością firmy, jednak powinniśmy pamiętać o właściwych skojarzeniach. Jeśli nasza marka związana jest z ekologią, interaktywne infografiki z odgłosami leśnych ptaków będą ten fakt podkreślać, budząc jednocześnie przyjemne odczucia u naszych potencjalnych klientów. Zasady marketingu sensorycznego głoszą, że niezwykle skuteczne jest działanie na podświadomość odbiorców poprzez pobudzanie pięciu zmysłów: wzroku, słuchu, smaku, węchu i dotyku. W firmie związanej z ekologią dobrze sprawdzi się na przykład ekran dotykowy z elementami graficznymi związanymi z ekologią, fotografie lasu i zdrowe przekąski. Firmy turystyczne mogą stosować ekrany dotykowe z mapami lub kody QR, które będą prowadzić do obrazów wybranych celów podróży. Przedsiębiorcy prześcigają się dzisiaj w pomysłach, by przyciągnąć uwagę klientów. Popularnością cieszą się interaktywne infografiki, filmy, kalkulatory, quizy i inne zabawy. Pamiętajmy, nawet jeśli klient nie dokona zakupu, ciekawe stoisko wystawiennicze pozostanie w jego pamięci, a nam pomoże w budowaniu pozytywnego wizerunku marki.