Czy w dobie internetu warto wystawiać firmę na targach?
Przedsiębiorcy wciąż szukają oszczędności w prowadzeniu swoich firm. Czasami można od nich usłyszeć, że nie warto już wystawiać swojej firmy na targach – wszystkie informacje interesujące potencjalnych klientów i partnerów wystarczy umieścić w internecie, a videochaty mogą z powodzeniem zastąpić tradycyjny kontakt. To ogromny błąd. Internet stał się obecnie bardzo ważnym narzędziem biznesowym, jednak branżowe targi to wydarzenie, którego po prostu nie można pominąć. Dlaczego?
Prestiż wydarzenia
Targi uznawane są za prestiżowe wydarzenia w każdej branży, a firmy, które wystawiają na nich swoje stoiska, uznawane są wiarygodne. Branżowe targi to okazja nie tylko do przyciągnięcia nowych klientów, czy też partnerów biznesowych, ale również sposób na podejrzenie konkurencji „na żywo”. Stoiska targowe, ale też ich obsługa, postronnej osobie mogą wiele powiedzieć o danej firmie: czy zwraca ona uwagę na szczegóły, jakim budżetem operuje, czy jej marka jest dobrze rozpoznawana, czy nie. Budowa stoisk targowych wymaga wiec wiedzy nie tylko technicznej, ale też reklamowej i marketingowej. Nawet kilka godzina na targach może zmienić sposób myślenia przedsiębiorcy o rozwoju jego firmy.
Dlaczego internet nie zastąpi wystawiania się na targach?
Najprościej porównać to do zakupów online: o ile obudowę do telefonu kupimy przez internet bez większych przemyśleń, o tyle po zakup drogiego, długiego płaszcza większość osób będzie wolała wybrać się do sklepu stacjonarnego, by go dotknąć, przymierzyć i upewnić się, że pasuje on do sylwetki. Podobnie jest z bezpośrednim kontaktem na targach. Klienci znający z internetu ofertę wystawcy, wolą przed podpisaniem umowy porozmawiać z nim, dokładnie obejrzeć produkt, wziąć próbki i zadać nurtujące ich pytania. Uściśnięcie ręki i rozmowa twarzą w twarz mówią o człowieku więcej, niż rozmowa online. Podczas rozmowy na żywo łatwiej odczytuje się wzajemne emocje i… zyskuje zaufanie.