Dlaczego na stoiskach targowych warto ustawiać miejsca siedzące?
Promowanie firmy niejedno ma imię. Oprócz działania w internecie, które stało się w ostatnich latach bardzo ważnym czynnikiem, niezastąpiony pozostaje kontakt osobisty z potencjalnymi klientami. Możliwość do rozmowy twarzą w twarz dają nam różnego rodzaju wydarzenia, wystawy i targi. Aby przykuć uwagę obecnych, należy zadbać, by nasze stanowisko było odpowiednio rozplanowane. Na pewno chcemy też, by odwiedzające nas osoby czuły się komfortowo. Jednym ze sposobów, żeby tak było, jest wykorzystanie miejsc siedzących. Dlaczego warto to zrobić? I jak może to wyglądać w praktyce? Na te i inne pytania odpowiada nasz artykuł.
Rozwiązanie dopasowane do potrzeb
Rodzaj stoiska targowego powinien być dopasowany do konkretnej sytuacji. Pod uwagę warto wziąć przede wszystkim rodzaj wydarzenia: czy jest to impreza organizowana na zewnątrz, czy wewnątrz budynku? Do jakiej grupy docelowej jest skierowana? Jakie są nasze doświadczenia z poprzednich lat?
Ogromne znaczenie ma także to, jaki cel chcemy osiągnąć, jako firma. Jednym z głównych założeń na pewno jest otwarta komunikacja i swobodna rozmowa. Aby to osiągnąć, warto zrezygnować z podkreślania naszej wyższości, np. poprzez zasłanianie się wysoką ladą. Przeciwnie! Powinniśmy dążyć do przyjaznej atmosfery, którą możemy osiągnąć dzięki wykorzystaniu stolików i niskich krzeseł w centralnej części boksu. Takie rozwiązanie nie pomniejsza naszego profesjonalizmu, a wręcz przeciwnie – może przynieść doskonałe rezultaty.
Warto jednak pamiętać, że jeśli decydujemy się na wykorzystanie miejsc siedzących, należy zadbać o nawiązywanie kontaktów z klientem. Nawet najlepiej zaaranżowana przestrzeń nie okaże się skuteczna, jeśli nie wykażemy inicjatywy i zainteresowania. Planując udział w targach, warto wyznaczyć kompetentne osoby, które z powodzeniem poprowadzą rozmowę na każdy temat. W czasie wydarzenia niezbędna jest zarówno specjalistyczna wiedza, doświadczenie i znajomość języków, jak i umiejętności interpersonalne, w tym otwartość w kontaktach z klientami.
Miejsca siedzące – dlaczego warto?
Aby nasze stoisko było miejsce przyjaznym dla uczestników wydarzenia, przestrzeń powinna spełniać pewne standardy. Jedna z zasad dotyczy właśnie miejsc siedzących. Dlaczego warto je wykorzystać? Przede wszystkim dlatego, że wpływają na podświadomość przechodzących osób i kreują w ich głowie wrażenie komfortu, przyjaznej atmosfery i bezpieczeństwa. Ich obecność sprawia wrażenie, że jako firma jesteśmy otwarci na rozmowę i szczerą komunikację. Nasze stanowisko przestaje być miejscem, z którego można jedynie wziąć ulotkę i przejść do następnego punktu. Przeciwnie! Miejsca siedzące są sygnałem, że planujemy dłuższą rozmowę i chcemy poświęcić danej osobie czas, bo jest dla nas kimś ważnym. Wszystko to sprawia, że potencjalny klient czuje się doceniony, a informacja o naszej marce zapada mu w pamięć.
Jednak to nie koniec. Odpowiednio zaaranżowana przestrzeń stwarza okazję do wypoczynku i zachęca do rozmowy ze specjalistami na temat produktu, czy usługi. A taka komunikacja jest przecież celem każdej firmy. Rozmowa pozwala nie tylko pozyskać potencjalnego klienta, ale jest także okazją do sprawdzenia, jak naszą markę postrzegają osoby postronne. To z kolei pozwala nam spojrzeć na podejmowane działania z innej perspektywy.
Podział na sekcje – dlaczego skuteczny?
Widać więc wyraźnie, że wykorzystanie miejsc siedzących wiąże się z wieloma zaletami. Planując wygląd naszego stoiska, warto jednak zachować podział na poszczególne sekcje. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że tylko uporządkowane i dobrze rozplanowane punkty pozwolą nam osiągnąć profesjonalny wizerunek. Rozdzielenie poszczególnych sekcji za pomocą kolorów, czy nawet niewielkich ścianek działowych sprawia, że osoba zainteresowana naszą ofertą od razu wie, gdzie powinna się kierować. To z kolei pomaga nam uniknąć chaosu i sprawia, że lepiej wykorzystujemy czas trwania wydarzenia.