Logotyp firmy: ważny element rozpoznawczy dla klientów
1556
post-template-default,single,single-post,postid-1556,single-format-standard,mkd-core-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,boxed,has_general_padding, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,header_general_padding,,grid_1200,wpb-js-composer js-comp-ver-4.6.2,vc_responsive
wizytówka

Projektowanie logotypu dla własnej firmy

Każda firma na początku swojego funkcjonowania mierzy się z wieloma problemami i wyzwaniami. Musi przede wszystkim znaleźć swoje miejsce na rynku i stać się rozpoznawalna dla klientów. Dlatego warto zadbać o jej odpowiednią do branży i łatwo zapamiętywalną nazwę oraz logo, które będzie graficznie wyróżniało się pośród innych. Znajdzie się ono na wszelkich dokumentach firmowych, artykułach reklamowych, a także na stoiskach wystawienniczych podczas branżowych targów. Warto więc dobrze zastanowić się przed jego stworzeniem, aby jednoznacznie identyfikowało firmę i pozytywnie do niej nastawiało przyszłych klientów.

Główne zasady

Podczas wybierania logotypu firmy warto zwrócić uwagę na kilka najistotniejszych aspektów z tym związanych:

– Ważne jest powiązanie graficznych elementów logotypu z koncepcją firmy, jej branżą i historią działalności. Jeśli to wszystko jest spójne i tworzy przemyślaną całość, wtedy stanie się bardziej wiarygodne również dla klientów.

– Za wykonanie logotytypu nie warto zabierać się samemu. Najlepiej jego koncepcję związaną z funkcjonowaniem i wartościami przedsiębiorstwa przekazać profesjonalnej firmie graficznej, która nasze informacje przekształci w grafikę o wysokich parametrach estetycznych i jakościowych.

– Logo powinno dążyć do prostoty, unikajmy w nim szczególnie nadmiaru drobnych elementów, ponieważ nie będą one wyraźnie widoczne z daleka ani w pomniejszeniu.

– Unikajmy w logo nadmiaru czcionek i kolorów, nalepiej pozostać przy dwóch krojach pisma i maksimum trzech kolorach. Prostota i ograniczona kolorystyka przyczynią się do spójności formy, a w konsekwencji większej rozpoznawalności naszego logo.

Najlepszym testem na koniec jest zobaczenie proponowanego logotypu w różnych konfiguracjach – w kolorze, czerni i bieli, w bardzo małym i bardzo dużym rozmiarze. Jeśli w każdej z tych konfiguracji prezentuje się dobrze i wciąż jest rozpoznawalne, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że proponowany nam projekt będzie dobrze reprezentował naszą firmę w każdej sytuacji.