Planowanie i wykonywanie stoisk wystawienniczych | Art-co
1548
post-template-default,single,single-post,postid-1548,single-format-standard,mkd-core-1.0.2,ajax_fade,page_not_loaded,boxed,has_general_padding, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,header_general_padding,,grid_1200,wpb-js-composer js-comp-ver-4.6.2,vc_responsive
i76

W jaki sposób planować stoisko wystawiennicze?

Wiele firm regularnie prezentuje się na targach i wystawach, które odgrywają bardzo istotną rolę w reklamowaniu danej marki oraz pozyskiwaniu nowych klientów. Dlatego ważne jest odpowiednie zaplanowanie wielkości i konfiguracji stoiska, aby było ono widoczne i w pełni przedstawiało ofertę produktów oraz usług, które są proponowane. Poniżej przedstawiamy podstawowe zasady, którymi warto się kierować, planując optymalny wygląd stoiska dla naszej firmy.

Powierzchnia

Niezbędna wielkość stoiska targowego jest zależna od naszych potrzeb, a więc przede wszystkim od tego, ile miejsca będą zajmowały produkty i jak wiele z nich chcemy pokazać, aby przyciągnąć uwagę klientów i zachęcić do obejrzenia całej oferty w innym miejscu, np. w katalogu papierowym czy na stronie internetowej. Planując powierzchnię naszego stoiska, musimy również wziąć pod uwagę przewidywaną liczbę gości odwiedzających targi – im będzie ich więcej, tym liczba osób obsługujących i zarazem wielkość stoiska powinny się zwiększyć.

W praktyce przyjmuje się, że minimalna powierzchnia stoiska z jednym miejscem informacyjnym (stolikiem) wynosi około 12 metrów kwadratowych, ponieważ mniejsze przestrzenie wywołują wrażenie ciasnoty, dyskomfortu i nie zachęcają do wejścia do środka.

Konfiguracja

Poza liczbą metrów kwadratowych zajmowanych przez stoisko równie istotna jest jego konfiguracja, a więc proporcje i umożliwienie swobodnego dostępu dla zwiedzających. Warto przede wszystkim unikać powierzchni w kształcie długich i wąskich prostokątów, które są nieustawne i niefunkcjonalne. Optymalne stoiska to takie, które są tylko lekko prostokątne i zbliżają się do kwadratu. Zapewniają one dobrą komunikację wewnątrz i dają wrażenie dużej przestrzeni, która zachęca ludzi do zaglądania do środka.